Nőtt a háztartások fogyasztása!

Nőtt a háztartások fogyasztása!

Így március elejére nagyjából mindenki kipihente a téli fáradalmait (és jön a tavaszi 🙂 ), ezzel együtt már-már homályosodnak előttünk azok az emlékképek is, amik a  karácsonyi bevásárlás alkalmával szívódtak belénk a plázákban, boltok bejáratánál. Nevezetesen a hónuk alatt lapostévével, és különböző műszaki kütyükkel  osonó emberek, a  nagy divatmárkák telepakolt reklámtáskáit lóbáló hölgyek, vagy a legnépszerűbb játékgyárak méretes dobozait cipelő családok felderengő képeire gondolok, akik meghazudtolják azokat az év közbeni tapasztalatainkat, miszerint ma Magyarországon alig van fizetőképes kereslet.  Alacsony bérek, magas megélhetési költségek – hallom több helyről.

Politikával a legkevésbé sem szeretnék foglalkozni, de a gazdasági része a dolognak érdekel, leszűkítve: a magyar vásárlási szokások, ami úgy igazán. 🙂

Így a ma délelőtti kávém közben találtam egy kis mazsolázni valót a KSH oldalán:

https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/kie/kie1801.html

http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/gdp/gdp1712.html

Mivel ez nem egy releváns oldal gazdasági elemzés témakörben, ezt a részét meghagynám az érdeklődéssel olvasónak.  Ugyanakkor a 7,5%-os  forgalomnövekedés a kiskereskedelmi üzleteknél, valamint a nagyobb halmazt tekintve: a GDP növekedése mindenképpen említésre méltónak találom.

S mi az igazi lényeg? Hogy növekedés figyelhető meg  a háztartások tényleges fogyasztásában.

Kinek-kinek a maga értékrendje szerint válik ez fontossá.

Az viszont tény, hogy változóban vannak a magyar vásárlási szokások, minőségben, volumenben egyaránt. Ez lehetőséget ad mindkét oldalnak. Vásárlói oldalról: megfontoltabb, tudatosabb termékválasztás, kihasználva a kínálati piac adta döntési lehetőségeket. Kereskedelmi oldalról: a növekvő vásárlói igények kiszolgálása, új réspiacok nyitása, innovációk bevezetése, és még sorolhatnám…

A hazai áruknak van jövője, a kereslet “él és dolgozik” , a magyar termék kínálat pedig egyre növekszik, és még fejleszthető!

Ha tetszett, megoszthatod ismerőseiddel is:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.